“Wij zijn geholpen met onze ICT en onze kunst hangt bij SPOT. Op dat moment is er een mooie samenwerking ontstaan.”
Lennart Helsloot - Manager financiën & verhuur particulieren
ArtZaanstad
Kunst is er bij Lennart Helsloot met de paplepel ingegoten. Zijn vader richtte de kunstuitleen ruim 40 jaar geleden op. Het verhuren, verkopen en exposeren van kunst voor kunstliefhebbers, verzamelaars en bedrijven behoort hierbij tot de kernactiviteit.
Als ArtZaanstad de nieuwe locatie op het Hembrugterrein in Zaandam wil betrekken, staan zij voor een grote uitdaging: het verhuizen van de ICT-apparatuur. “Dan wil je natuurlijk indruk maken met nette en opgeruimde werkplekken. Niets zo storend als loshangende en slingerende kabels die rommelig ogen. Voorheen hadden wij wel een externe ICT’er, maar deze was niet altijd bereikbaar en kwam zijn afspraken niet na. Dat werkt niet prettig als je ICT-problemen hebt die op dat moment verholpen moeten worden”, vertelt Lennart.
SPOT heeft dit voor ArtZaanstad geregeld. Nette werkplekken met een stabiele internetverbinding en een betrouwbare bestandsopslag. Lennart: “Wij zijn geholpen met onze ICT en onze kunst hangt bij SPOT.
Op dat moment is er een mooie samenwerking ontstaan. Het verhuizen van de server en de wifi-punten is naar volle tevredenheid gedaan en daar bovenop is SPOT ook nog eens goed bereikbaar.”
‘’Als we problemen hebben, dan nemen wij contact op en is het meteen opgelost.’’
Michiel Hemmen - Accountmanager
FC Volendam
Bij SPOT zijn we niet vies van een potje voetbal en met een profclub om de hoek is de klik dan snel gemaakt. Op zoek naar een regionale partner voor de oplossing van een ICT-probleem kwam FC Volendam uit bij SPOT.
‘’Het probleem zat hem vooral in de snelheid, het was voor ons niet mogelijk om bestanden online vanaf één centrale plek te benaderen’’ vertelt accountmanager Michiel Hemmen. “Zo kwam het bij ons wel eens voor dat twee accountmanagers een product verkochten waarvan er maar één beschikbaar was.”
Martijn vertelt: ‘’De oplossing waar SPOT mee is gekomen is Office 365. Dit voorkomt een hoop werk. We hebben een goed toegankelijk en beveiligd platform waar we bestanden met elkaar delen als wedstrijdbeelden, sponsorcontracten en de skybox indeling. Er hoeft nu minder over en weer te worden gemaild en er zijn veel minder misverstanden. De installatie en migratie zelf verliep erg vlot. Ik had met een kwartier mijn laptop al terug!”
“De verhuizing is mede dankzij SPOT ICT vlekkeloos verlopen”
Marion van Staveren – Directeur
Madeleine Sapury – Office Manager
Haute Equipe
Haute Equipe biedt een totaalpakket aan financieel, juridisch, sociaal en subsidie-advies voor gemeenten, waterschappen, provincies, de rijksoverheid en het onderwijs. Met vijfennegentig vaste medewerkers en veertig freelance adviseurs is Haute Equipe een speler van formaat. Haute Equipe wilde het ICT-beheer uit handen geven en verder professionaliseren en schakelde hiervoor SPOT in.
Madeleine: “Best spannend allemaal en om zo’n grote operatie uit handen te geven moet je die partij wel blind kunnen vertrouwen.
Maar dat kunnen we zeker, want SPOT doet al sinds 2015 naar volle tevredenheid het beheer van onze ICT-omgeving. Ze zijn niet alleen erg praktisch ingesteld maar kunnen als compact bedrijf snel handelen”.
“Alles is echt ‘plug & play’ opgeleverd, inclusief prachtige dubbele schermen voor de collega’s van administratie en sales. Een absolute eis was ook dat alles draadloos werkt!
Met tientallen consultants die elk moment in en uit lopen en meetings beleggen werkt dat veel prettiger dan gehannes met kabeltjes” aldus Marion.
“Als een programma crasht staat onze toko stil. Wanneer medewerkers dan buiten de deur aan het werk zijn en à la minute informatie nodig hebben, moet ik dat wel kunnen leveren.”
Kees Stam – Eigenaar
Stam Deurwaarders
Al 25 jaar is het Purmerendse deurwaarderskantoor gespecialiseerd in incassodienstverlening en advisering.
Het kantoor van directeur-eigenaar Kees Stam neemt incassotrajecten uit handen en werkt op een harmonieuze manier naar oplossingen.
Bij het zoeken van een nieuwe ICT-dienstverlener viel het oog op SPOT ICT. “Ik zoek echt een betrouwbare ICT-partner, die mij dag en nacht bijstaat als het nodig is” benadrukt Kees. “Wij zijn erg afhankelijk van onze programma’s voor de informatie over klanten en medewerkers. Als een programma crasht staat onze toko stil. Wanneer medewerkers dan buiten de deur aan het werk zijn en à la minute informatie nodig hebben, moet ik dat wel kunnen leveren.”
In die zin hebben zij hun digitale lot volledig in handen van SPOT ICT gelegd en daar hebben ze in al die jaren volgens Kees Stam nog geen seconde spijt van gehad!
“Van één systeembeheerder gingen wij naar SPOT ICT, die met verschillende engineers in huis over meer kennis beschikken.”
Wouter Nelis – Mede eigenaar
Duyts Bouwconstructies
Jouw ICT-infrastructuur mee laten groeien met het bedrijf? Dat gebeurde toen zij SPOT ICT, tien jaar geleden in de arm namen. “Van één systeembeheerder, een dag per week, gingen wij naar SPOT ICT, die met verschillende engineers in huis over meer kennis beschikken en alle dagen van de werkweek beschikbaar zijn”, vertelt mede-eigenaar Wouter, die momenteel dankbaar gebruik maakt van een flexibele ICT-structuur.
De nieuwe ICT oplossing maakt het mogelijk om veilig te werken op afstand - vanuit huis, onderweg of op locatie. Zo hebben alle medewerkers altijd toegang tot actuele informatie, belangrijke bestanden en bedrijfsapplicaties.
Inmiddels staan ook de printers en zit/sta bureaus in de clubkleuren van Duyts op het kantoor. Deze zijn afkomstig van All Office Kuipers. Als zusterbedrijf van SPOT ICT verzorgen zij de kantoorartikelen en het meubilair. “Voorheen bestelden wij bij een lokaal Amsterdams bedrijf. Hier merkten wij dat het soms lastig was om snel te schakelen en online zaken te regelen”, vertelt Wouter. “Bij All Office Kuipers bel ik Annelies of Jan, geef ik door wat ik nodig heb en wordt het binnen de kortste keren geregeld. Die persoonlijke en flexibele aanpak werkt erg prettig.”